ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


پیشگیری از ورود عقرب ها به رختخواب

چگونه از ورود عقرب به خانه پیشگیری کنیم؟

 

چگونه مانع از ورود عقرب ها به اتاق خواب شویم؟

 

با وجودی که روش های زیادی وجود دارند که با انجام هر یک از آن ها، می توان از ورود عقرب ها به تخت خواب، جلوگیری کرد؛ اما بهترین و قطعیترین روش پیشگیری از ورود و تهاجم عقرب ها، این است که از سموم تخصصی قوی که با هدف از بین بردن و دفع عقرب فرموله شده اند، استفاده کنید.

 

در صورتی که به هر دلیلی قصد ندارید از سموم عقرب کش استفاده کنید، می توانید با کمی زحمت و استفاده از چند وسیله ساده، حداقل مانع از این شوید که عقرب ها در هنگام خواب به تخت شما نفوذ کرده و به کابوس شبانه تان تبدیل شوند.

 

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم چطور می توان با چند گام ساده، در هنگام خواب، از شر عقرب ها در امان بود.

 

گام های ضروری برای پیشگیری از ورود عقرب ها به تخت خواب ها

 

گام اول، تختخواب خود را در برابر عقرب ها ایمن کنید

 

برای ایمن سازی تختخواب در برابر عقرب ها، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با حرکت دادن تخت، بین تخت خود و دیوار، چند سانتیمتری فاصله ایجاد کنید؛ سپس برای اینکه احتمال بالا آمدن عقرب از پایه های تخت را نیز برطرف کنید، پایه های تخت خود را داخل شیشه های مربا که دهانه بزرگی دارند، قرار دهید.

 

عقرب ها می توانند از پایه های تخت بالا بروند، اما بالا رفتن از جداره صاف و صیقلی شیشه برای آن ها، غیر ممکن است؛ از طرفی چون عقرب، قادر نیست از سطح زمین تا روی تخت شما بپرد.

 

در نتیجه تنها با استفاده از شیء ساده ای مثل شیشه مربا، می توان تخت خوابی مصون از شر عقرب ها داشت.

 

 

گام دوم، رختخوابی عاری از عقرب داشته باشید

 

عقرب ها به شدت علاقمند به نفوذ و پناه گرفتن در رخت خواب های ما هستند؛ پس در صورتی که در مناطق عقرب خیزی چون خوزستان زندگی می کنید، سعی کنید تا حد امکان، بر روی تخت خواب، بخوابید. زیرا در این صورت پیشگیری از ورود عقرب ها به تختخواب سخت تر خواهد بود.

 

در صورتی که استفاده از تخت خواب برایتان مقدور نیست، بلافاصله پس از بیدار شدن، رختخواب ها را، از روی زمین جمع کرده و در مکان های محفوظی نظیر کمد، قرار دهید؛ چنانچه بر روی تخت خواب می خوابید، هرگز ملحفه، پتو، لحاف و در مجموع، رخت خواب ها را طوری روی تخت قرار ندهید که قسمتی از آن در تماس با زمین باشد؛ زیرا برخی از عقرب ها به شدت به بالا رفتن از لباس ها، پتو، ملافه یا هر چیز دیگری که از روی تخت خواب تا سطح زمین آویزان شده باشد، علاقه دارند و می توانند با بالا رفتن از آن ها، خود را به بستر شما برسانند.

 

گام سوم، از باریدن باران عقرب بر روی تخت خواب خود، جلوگیری کنید

 

برای اینکه مانع از ریزش باران عقربی به روی سر و روی خود شوید، می توانید به دو طریق عمل کنید؛ در روش اول، به چهار قطعه از جنس شیشه، پلاستیک یا هر چیزی که سطحی صاف و صیقلی دارد، نیاز دارید؛ در اینجا هدف این است که در سقف و درست در بالای تخت خود، برای عقرب ها، چهارچوبی غیر قابل نفوذ بسازید محیط چهارچوب باید از محیط تخت تان بیشتر باشد.

 

به این ترتیب، عقرب هایی که روی سقف در حرکت هستند، قبل از اینکه به بالای سرتان برسند با رسیدن به چهارچوب، در نقطه ای دورتر از تخت شما به زمین خواهند افتاد.

 

 

در روش دوم نیز منطق کار، مشابه روش اول است؛ یعنی می خواهیم کاری کنیم عقرب های روی سقف، در نقطه ای دورتر از تخت خواب به زمین بیفتند؛ تنها تفاوت این است که در اینجا یک صفحه صیقلی را به کمک چهار نخ ماهیگیری یا هر چیز دیگر، درست در بالای تخت خواب، از سقف آویزان می کنیم؛ مساحت این صفحه باید طوری انتخاب شود که در هر طرف چه از نظر طول و چه از عرض، از تخت خواب تان چند سانتیمتر طویل تر باشد، استفاده کردن از مقوا برای این منظور، مناسب نیست. چرا که سطح آن ناصاف و غیر صیقلی می باشد و عقرب ها می توانند خود را به سطح زیرین آن رسانده و از آنجا به روی تخت شما سقوط نمایند.

 

وجود این سطح معلق در بالای تخت، سبب می شود، عقرب هایی که از دیوار بالا رفته و روی سقف قرار دارند، به جای افتادن بر روی تختخواب شما، روی زمین بیفتند.

 

هنگام انتخاب جنس این سطوح، مهمترین نکته صاف و صیقلی بودن آن ها است؛ زیرا عقرب ها صعود کنندگانی بسیار ماهر هستند که حتی از کوچکترین ناهمواری های موجود روی سطوح برای چسبیدن و بالا رفتن از آن ها استفاده می کنند.

 

گام چهارم؛ به جای درمان، با درزگیری خانه خود، از همان ابتدا راه ورود را بر عقرب ها ببندید

 

درزگیری خانه نیز روش دیگری برای دور نگه داشتن عقرب ها از خانه و متعاقباً از تختخواب تان می باشد؛ یکی از ویژگی های عقرب ها، توانایی عبور آن ها از شکاف های باریک است؛ این امر مزیتی بزرگ برای این جانداران به حساب می آید؛ زیرا عقرب ها می توانند به آسانی از شکاف هایی به عرض 1.5 سانتیمتر عبور نمایند.

 

بنابراین با انجام یک درزگیری دقیق و تعمیر کلیه شکاف ها و ترک های خانه، می توانید عقرب ها را در پشت مرزهای خانه و اتاق خواب تان، نگه دارید و در نتیجه از نفوذ آن ها در تخت خواب خود، جلوگیری کنید

 

 

گام پنجم، با استفاده از نور فرابنفش عقرب ها را مرئی کنید

 

مواد و ترکیباتی که در ساختار پوسته عقرب ها وجود دارد، سبب می شود با قرار گرفتن عقرب در معرض تابش نور فرابنفش، پوسته این جانور به طرز ویژه ای شروع به درخشیدن کند؛ شما می توانید از این ویژگی عقرب ها، برای یافتن و از بین بردن آن ها استفاده کنید.

 

به این منظور، با استفاده از یک منبع تولید کننده نور فرابنفش، مانند چراغ قوه، در تاریکی به دنبال عقرب ها بگردید؛ مناطقی نظیر حیاط، انباری خانه و هر نقطه ای را که احتمال می دهید عقرب داشته باشد، به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

عقرب های بالغ، تحت نور فرابنفش، رنگ زرد یا سبز فسفری از خود نشان می دهند؛ بنابراین در تاریکی به راحتی می توان آن ها را تشخیص داد؛ پس از اینکه عقرب ها را یافتید، می توانید آن ها را با استفاده از انبرک یا وسیله ای دیگر، داخل یک شیشه جمع کنید به نحوی که نتوانند از داخل آن فرار کنند.

 

در نهایت تصمیم با شماست، که عقرب هایی را که یافته اید از بین ببرید یا به مکانی دور از خانه برده و در دامان طبیعت رهایشان کنید.

 

با وجودی که این روش، از ورود عقرب های دیگر به منزل شما پیشگیری نمی کند، اما حداقل پس از انجام آن، می توانید با خیالی آسوده تر سر بر بالین بگذارید.

 

هرچند همه راهکارهای ارائه شده در این مقاله تا حدودی می توانند سبب پیشگیری از ورود عقرب ها به خانه و رخت خواب تان شوند؛ اما نیازمند صرف وقت و انرژی زیاد هستند؛ اگر می خواهید در مدت زمانی اندک، از مبارزه خود علیه عقرب ها بهترین نتیجه را دریافت کنید، کافیست یک بار، سم دافع و از بین برنده عقرب اسکورپیان را مورد استفاده قرار دهید.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: