ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


درخشش عقرب ها ناشی از چیست؟

چرا عقرب ها در تاریکی می درخشند؟

چرا عقرب ها در تاریکی می درخشند؟

 

اگر به دنبال یافتن عقرب هستید و ترسی از آن ها ندارید، پس فرد خوش شانسی هستید. زیرا می توانید به راحتی عقرب ها را پیدا کنید. فقط کافیست در شب به صحرا بروید و یک منبع نور ماوراء بنفش را روشن کنید. عقربها زیر نور ماوراء بنفش به رنگ آبی و سبز می درخشند و مانند چراغهایی در برابر تاریکی روشن می شوند. درخشش عقرب ها صحنه زیبایی در طبیعت است.

 

چه واکنش هایی در بدن منجر به درخشش عقرب می شود؟

 

دلیل درخشش عقرب ها هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

 

طبق تحقیقات برخی مؤسسات زیست شناسی، دو ماده شیمیایی مسئول درخشش در پوست عقرب ها، می توانند ماحصل واکنشهای شیمیایی عادی باشند اما یکی از مهم ترین دلایل درخشش عقرب ها در تاریکی و زیر نور ماوراء بنفش وجود ماده ای به نام کربن متا بوده که دارای مواد شبه فلوئورسنت است.

 

دلایل احتمالی درخشش عقرب ها در شب

 

یکی از دلایل احتمالی عقرب ها گول زدن شکارچیان است و به نظر می رسد که آن ها واقعاً از عقرب های درخشان کناره می گیرند و فرار می کنند این درخشش می تواند به شکارچیان هشدار دهد یا به عقرب ها کمک کند تا یکدیگر را از شکارچی تشخیص دهند، هرچند که هیچ یک از این موارد به طور دقیق مورد بررسی و آزمایش قرار نگرفته است.

 

 

فرضیه اول درخشش عقرب ها در شب

 

برخی از محققان در این میان فرضیه های دیگری نیز برای درخشش عقرب ها در شب بیان کرده اند. طبق فرضیه این محققان، عقرب ها می درخشند تا اشعه ماوراء بنفش ماه و ستارگان را به رنگ های آبی و یا سبز تبدیل کنند و به این طریق در شب و یا در زیر زمین بتوانند راحت تر به دنبال مکان اختفا بگردند. عقرب ها می توانند درخشش کم نور ستاره را در برابر پس زمینه تاریک آسمان شب تشخیص دهند. آنها با تبدیل کل بدن به جمع کننده های نور، آن سیگنال های ضعیف را تقویت می کنند.

 

در واقع، عقرب ها در برابر جوندگان، جغدها و سایر شکارچیان آسیب پذیر هستند. آنها پناه گرفتن در زیر زمین و صخره ها را دوست دارند و به طور غریزی با تلاش برای یافتن آن، از نور گریزان هستند. در طبیعت، آنها را اغلب در سایه یک بوته یا صخره پیدا خواهید کرد.  برخی محققان فکر می کند عقرب ها با احساس نور با تمام بدن خود به راحتی می توانند چنین نقاط پنهانی را پیدا کنند. هر شیئی که بر روی پوست آن ها سایه می اندازد می تواند از درخشش آن بکاهد و مکان پنهانی بالقوه را به آن ها نشان دهد.

 

در سال های بعد دانشمندان شواهدی برای این ایده پیدا کردند. آن ها تعدادی از عقرب ها را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دادند تا از مواد شیمیایی فلورسانس موجود در پوست خود استفاده کنند (که در هنگام درخشش پوست عقرب ها واکنش نشان می دهند). آن ها دريافتند كه عقرب هايی كه هنوز هم میتوانستند درخشش داشته باشند به محوطه پناهگاه می رفتند، در حالی كه ساير عقربهایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگرفته بودند وقت خود را در سایه می گذراندند.

 

فرضیه دوم درخشش عقرب ها در شب

 

بررسی های دانشمندان در این مورد ادامه پیدا کرد آن ها یک آزمایش طراحی کردند تا عقرب ها را در نورهای مختلف مورد بررسی قرار دهند.

 

آن ها نوعی عقرب به نام عقرب شرقی یا پراکتنوس اوتاهنسیس را انتخاب کردند. سپس تعدادی از این گونه را در محفظه هایی شیشه ای و محصور قرار دادند و نورهای رنگی مختلفی را روی آن ها تاباندند تا رفتار آن ها را ارزیابی کنند.

 

دانشمندان تعداد دفعاتی که عقرب ها سعی می کردند از هر تابش رنگی فرار کنند را آنالیز کردند. عقرب ها در تابش نورهای آبی، سبز و ماوراء بنفش یکسان عمل کردند و حتی دانشمندان دریافتند که در تابش این سه نوع نور چشم های عقرب ها حساسیت بیشتری نسان می داد.

 

این موضوع با این عقیده سازگار است که آنها از درخشش خود برای پاسخگویی شدیدتر به اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنند تا از ویژگیهای شبکیه چشمشان!

 

از این گذشته، عقرب ها خیلی زود پس از غروب خورشید فعال می شوند تنها زمانی از شب که نور ماوراء بنفش در آسمان از رنگهایی که می توانیم ببینیم، بیشتر است.

 

به نظر می رسد این یک توضیح تقریباً سلسله وار است. مطمئناً عقرب ها در تشخیص خود نور ماوراء بنفش بهتر عمل می کنند تا اینکه آن را به رنگ دیگری تبدیل كنند. به نظر می رسد یک نوع رنگدانه تشخیص نور در چشم های عقرب ها وجود دارد که تمایل آن به رنگ آبی و سبز بیشتر است. درخشش آنها به طور مؤثری رنگی حساس به اشعه ماوراء بنفش به آنها می دهد، بدون اینکه مجبور به تنظیم مجدد رنگ اول خود شوند.

 

 

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کل بدن عقرب، از دم نیش زننده تا گیره های دهانی خردکننده، نور ماوراء بنفش را از محیط جمع می کند و آن را به طول موج های سبز و آبی تبدیل می کند. این سیگنالها حتی می توانند از طریق سلول های عصبی که در بدن پخش می شوند به مغز منتقل شوند. اگر این ایده به سرانجام مطلوب برسد، به این معنی است که درخشش عقرب می تواند هزاران بار دید چشمی عقرب را افزایش دهد و کل عقرب به طور مؤثر یک چشم بزرگ خواهد بود.

 

دانشمندان برای اثبات این ایده، شواهدی آزمایشگاهی دارند. وقتی آنها چشم های عقرب ها را با فویل پوشاندند، نسبت به نور آبی و سبز کمتر واکنش نشان دادند، اما در برابر اشعه ماوراء بنفش چنین نبودند. شاید بدن آنها هنوز درخشش و تابش ناشی از اشعه ماوراء بنفش را جذب می‌کند حتی زمانی که چشم های آن ها کور شده باشد. با این حال، دانشمندان عقیده دارند که تفسیر این نتایج دشوار است و آن ها آزمایش های بسیار بیشتری را باید در این زمینه انجام دهند.

 

ایده آل ترین آزمایش برای درک دقیق درخشش پوست عقرب ها، تخلیه مولکولهای درخشنده از عقرب است، همانطور که بسیاری از آزماش ها نشان داد که آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش بی تفاوت می شوند، استفاده از ضد آفتاب که مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش در بدن حیوانات است نیز باید همین تأثیر را داشته باشد.

 

با این حال، آن ها دریافتند که هر دو روش به حیوانات آسیب می رسانند و ممکن است بر رفتار آنها تأثیر بگذارد آن ها پس از پوشاندن عقرب ها با نوار شفافی، سعی در استفاده از ضد آفتاب برروی پوست آن ها دارند یکی از دلایل احتمالی درخشش عقرب ها در شب و وجود موادی با این خاصیت ها در پوستشان، از آن ها در روز و در مقابل اشعه خورشید از خود محافظت می کنند.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: