ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


ساده ترین راهکارهای از بین بردن عقرب

روش های ساده برای از بین بردن عقرب ها

 

با این 10 روش میتوانید عقرب های خانه را از بین ببرید

 

اگر شما در یک منطقه ی جغرافیایی زندگی می کنید که مستعد حضور عقرب هاست و به طور دائم با تهاجم عقرب ها به خانه تان روبرو هستید، چه کارهایی می توانید برای از بین بردن عقرب ها انجام دهید؟ مثلاً از روش های خانگی و یا انواع سموم برای دفع آن ها استفاده کنید.

 

بعضی افراد می گویند، چرا یک فرد باید خودش را با روش های خانگی برای از بین بردن عقرب ها، در معرض خطر قرار دهد، چرا که این کار کمی خطرناک است.

 

از طرف دیگر شما می توانید افراد حرفه ای را برای اینکه عقرب ها را از خانه ی شما بیرون کنند استخدام کنید و به آن ها پول پرداخت کنید و منتظر باشید تا نتیجه ی کار را ببینید ولی هر بار باید هزینه های زیادی را برای این کار بپردازید.

 

آیا برای از بین بردن عقرب ها راهی وجود دارد که بتوانید خودتان آن را انجام دهید؟

 

اگر شما با مشکل وجود عقرب ها در خانه مواجه هستید، در این مقاله برخی روش های خانگی بیان شده است که می توانید از آن ها برای دفع و از بین بردن عقرب ها استفاده کنید.

 

یک - گیاه اسطوخودوس

 

اسطوخودوس یک دفع کننده ی طبیعی عقرب است؛ علاوه بر این، گیاه اسطوخودوس، بوی بسیار خوبی دارد و به راحتی نیز رشد می کند، به طوری که می تواند هم فضای خانه را برای شما دلنشین کند و هم عقرب ها را از خانه شما دور کند.

 

البته که این روش برای خلاص شدن از شر عقرب هایی که در حال حاضر در خانه شما وجود دارد، مناسب نیست، اما کاشتن چند گیاه اسطوخودوس می تواند خانه شما را در منطقه ای که مستعد عقرب است، عاری از عقرب ها نگه دارد.

 

 

دو - استفاده از سگ و گربه

 

استفاده از حیوانات خانگی برای از بین بردن عقرب ها شاید گزینه قابل قبولی برای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی نباشد؛ زیرا این احتمال وجود دارد که حیوان خانگی شما نیز مورد تهاجم عقرب ها قرار بگیرد؛ اما سگ و گربه قابلیت مبارزه و از بین بردن عقرب ها را نیز دارند.

 

سه - مرغ ها، دشمن طبیعی عقرب ها

 

یک حیوان دیگر که می تواند دشمن خوبی برای عقرب ها به حساب بیاید مرغ است؛ در بسیاری از مواقع دیده شده است که مرغ ها به عقرب ها نوک می زنند و آن را می خورند.

 

مرغ ها تمایل زیادی برای گرفتن حشرات و خوردن آن ها دارند و در این کار نیز بسیار سریع هستند، عقرب ها نیز برای آن ها غذای لذیذی به شمار می آیند؛ به همین دلیل یکی از راه های خانگی برای از بین بردن عقرب ها استفاده از مرغ ها در حیاط است.

 

خودتان امکان نگه داری از مرغ و جوجه ندارید؟ شاید همسایه تان داشته باشد، شاید ایده ی بدی نباشد که بگذارید مرغ و جوجه هایشان هراز گاهی در حیاط شما نیز بگردند تا عقرب ها را از بین ببرند.

 

چهار - چراغ های روشنایی

 

چراغ ها به عنوان دفع کننده ی عقرب شناخته نمی شوند، اما اینکه شما در بیرون خانه تان چراغ هایی دارید که روشن هستند مهم است؛ پس بهتر است آن ها را هنگام شب خاموش کنید، چراغ ها می توانند جیرجیرک ها را به خود جلب کنند و جیرجیرک ها غذای مورد علاقه ی عقرب ها هستند.

 

هرچند که خود عقرب ها نیز به نور جذب می شوند؛ بنابراین اگر شما نمی توانید رنگ قاب چراغ هایتان را عوض کنید؛ پس بهتر است که خود چراغ ها را از سفید به زرد تغییر دهید، چرا که نور زرد عقرب ها را کمتر به خود جذب می کند.

 

 

پنج - روغن گیاه چریش

 

روغن چریش نیز خواص ضد عقربی عالی در خود دارد، روغن چریش از دانه های این درخت که در هندوستان رشد می کند، به دست می آید و در مقابل تمام انواع حشرات از جمله عقرب ها مؤثر است.

 

این روش تعادل هورمون های بدن عقرب را بهم می زند و باعث می شود که آن ها نتوانند جفت گیری کرده و حتی تغذیه کنند.

 

بهتر از همه اینکه این راه برای انسان و دیگر حیوانات اهلی مانند گربه ها و سگ ها بی خطر است و آن ها را ایمن نگه می دارد، همچنین می توانید برای حافظت بیشتر آن را با روغن درخت سرو نیز ترکیب کنید.

 

شش - درخت سرو

درخت سرو از میلیون ها سال قبل به طور طبیعی در برابر آفت ها مقاوم بوده است و سلاح کلیدی آن، روغنی است که تولید می کند؛ روغن سرو، هم برای کشتن و هم برای دور کردن عقرب ها و سایر حشرات از خانه مناسب می باشد.

 

شما می توانید از اسپری محلول روغن سرو در محیط خانه تان استفاده کنید، به کار بردن این روش ایمن و بی خطر است، همچنین بسیار مؤثر بوده و خوشبو نیز می باشد.

 

روش دیگر، استفاده از چوب درخت سرو است، آیتم هایی که صددرصد از چوب درخت سرو تهیه شده اند؛ این روش راه بسیار خوبی برای بستن شکاف ها و درزها، که عقرب ها دوست دارند در آنجا زندگی کنند، می باشد.

 

شما همچنین می توانید از ویژگی های ضد عقربی سرو که می تواند در وهله ی اول از ورود اولیه ی عقرب ها جلوگیری کند استفاده کنید، استفاده از کود هایی که از چوب و یا برگ درخت سرو تهیه شده اند، در باغچه ها می تواند از رفت و آمد عقرب ها در اطراف خانه تان جلوگیری کند.

 

این روش می تواند هم محیط باغچه را خوشبو کند و هم از ورود عقرب ها جلوگیری کند، با استفاده از این روش یک تیر و چند نشان زده اید.

 

هفت - بوریک اسید

 

این دفع کننده ی عقرب، نه تنها برای عقرب ها، بلکه برای بسیاری از آفات مناسب است؛ به علاوه اینکه بوریک اسید، می تواند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد، این ماده همچنین می تواند فواید دیگری از جمله خواص آنتی باکتریال داشته باشد.

 

از اسید بوریک می توانید در فرم قوی تر آن نیز استفاده کنید، به این صورت که می توانید، آن را با آب گرم مخلوط کرده و از آن اسپری تهیه کنید، این اسپری را در مکان هایی که احتمال دارد عقرب ها در آن مکان پنهان شوند استفاده کنید و منتظر از بین بردن عقرب ها بمانید.

 

هشت - خاک دیاتومه

 

خاک دیاتومه، پودری است که از بقایای موجودات تک سلولی به نام دیاتومه تشکیل شده است و کاربرد زیادی در صنعت دارد؛ یکی از موارد استفاده از خاک دیاتومه خاصیت ضد آفت بودن آن است.

 

استفاده از آن در خانه بی خطر است، اما بهتر است زمان استفاده از آن به علت حالت پودری بودن آن از ماسک استفاده کنید؛ چرا که وقتی غبار ناشی از آن را تنفس کنید، می تواند باعث سوزش در ریه ها شود.

 

 

نه - تله های مخصوص عقرب

 

استفاده از تله ها فقط برای موش ها کاربرد ندارد، تله های چسبناک می توانند برای از بین بردن عقرب ها نیز کاربرد داشته باشند.

 

بهترین تله ها برای عقرب

 

این تله ها را هر کجا که فکر می کنید عقرب ها ممکن است از آن جا عبور کنند قرار دهید، به خصوص در کنار دیوار ها؛ برای تأثیر بیشتر می توانید آن ها را زیر یک نور سفید بگذارید که تله را برای عقرب ها جذاب تر کنید.

 

فقط وقتی یک عقرب را به دام انداختید مراقب باشید، چرا که زمانی طول می کشد تا عقرب ها بر روی تله چسبناکشان بمیرند؛ تا وقتی که آن ها زنده باشند ممکن است همچنان قابلیت نیش زدن داشته باشند، حواستان به دم زهرآلود عقرب ها باشد.

 

ده - عقرب ها را به آرامی از خانه بیرون کنید

 

در صورتی که نمی خواهید با استفاده از روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد عقرب ها را از بین ببرید و فکر می کنید که نیازی نیست که عقرب هایی که در خانه شما هستند بمیرند می توانی از یک وسیله بلند مانند دسته جارو یا طی برای این کار استفاده کنید.

 

سعی کنید فاصله خود را با عقرب حفظ کنید و به هیچ عنوان به آن نزدیک نشوید تا آن را به بیرون از خانه هدایت کنید.

 

چند نمونه تله وجود دارند که شبیه به گیره هستند، این تله ها، گیرنده های موجودات خطرناکی مثل عقرب و مار بوده و آسیبی به آن ها وارد نمی کنند و به دام انداختن عقرب ها را به یک کار راحت تبدیل می کند، سپس می توانید آن ها را دور از محیط مسکونی و در طبیعت رها کنید؛ شما خانه تان را از وجود عقرب نجات دادید و عقرب نیز زنده می ماند، در اینصورت همه برنده هستند.

 

ممانعت از ورود عقرب ها

 

واضح است که بهترین راه برای خلاصی از عقرب ها این است که در وهله ی اول، اصلا اجازه ی ورود به آن ها را ندهید.

 

راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید به وسیله آن ها، خانه تان را از این مخلوقات چندش آور حفظ نمایید؛ درز و شکاف های خانه تان را به وسیله ی درزگیر های سیلیکونی ببندید، توجه زیادی به شکاف پنجره ها و درب خانه تان، فیلتر های تهویه، محل عبور لوله های آب و تنظیم کننده های هوا داشته باشید.

 

تمام قسمت های مستعد خانه برای پنهان شدن عقرب ها، از جمله گلدانهای رها شده در باغچه و الوار های بی استفاده ی چوب را از بین ببرید که تا جای ممکن خانه تان را عاری از حشرات نگه دارید.

 

 

استفاده از تمام موارد ذکر شده در این مقاله می تواند شما را برای مدتی از وجود عقرب ها در خانه محافظت کند، اما اگر می خواهید به طور دائم از شر عقرب ها خلاص شوید و آن ها محیط خانه ی شما را، مکانی ایمن به حساب نیاورند باید از سموم تخصصی ضد عقرب استفاده کنید.

 

گزارش تهاجم عقرب یک موضوع مهم است که ممکن است به مقامات بهداشتی و محیط زیست اطلاع داده شود تا اقدامات لازم برای کنترل و مدیریت این حشره انجام شود. در صورت تهاجم عقرب در منطقه‌ای خاص، می‌توانید به مراجع مربوطه گزارش دهید. این مراجع معمولاً شامل ادارات بهداشت عمومی، شرکت‌های محیط زیست، یا شوراهای شهری می‌شوند.

برای گزارش تهاجم عقرب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تشخیص و شناسایی نوع عقرب: اگر ممکن است، نوع عقرب را شناسایی کنید. اطلاعاتی مانند رنگ، اندازه، و ویژگی‌های دیگر می‌توانند به ادارات مربوطه کمک کنند.

  2. تهیه توضیحات دقیق: توضیحات دقیقی از موقعیت (آدرس دقیق) و حجم تعداد عقرب‌ها برای اداره‌های محیط زیست و بهداشت ارائه کنید.

  3. تماس با مراجع مربوطه: با تماس یا ارسال گزارش به ادارات بهداشت عمومی، ادارات محیط زیست یا شوراهای شهری، اطلاعات گزارش شده را ارائه دهید.

  4. اتخاذ تدابیر فوری: اگر تهاجم ناشی از نوع عقرب خطرناک است، مراقبت فوری از افراد مبتلا یا حیوانات خانگی لازم است.

گزارش به مراجع مربوطه امکان اتخاذ اقدامات لازم برای کنترل و پیشگیری از تهاجم عقرب را فراهم میکند

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: