ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


ده عقرب خطرناک جهان

عقرب های خطرناک جهان

 

عقرب ها جانداران مخوفی هستند که حتی به زبان آوردن نام آن ها می تواند سبب ترس و وحشت شود؛ تاکنون بیش از هزار گونه عقرب شناخته شده که تمامی آن ها دارای نیش زهر آلود هستند. اما هیچ یک باعث مرگ انسان نمی شوند؛ تنها 25 گونه از عقرب های شناخته شده جهان پتانسیل کشتن انسان ها را دارند؛ در این مقاله 10 گونه از عقرب ها، به عنوان خطرناک ترین عقرب های جهان که از سایر گونه ها کشنده تر هستند، تقسیم بندی شده اند.

خطرناکترین گونه های عقرب

 

ده) عقرب حفار پا زرد

 

عقرب حفار پا زرد، که همچنین با نام عقرب حفار درخشان نیز شناخته می شود، به صورت عمده در بخش هایی از آفریقا زندگی می کند و می تواند برای ساخت لانه خود، زمین را تا عمق یک متر حفر کند؛ این عقرب در نواحی پوشیده از برف، با لانه سازی در اعماق زمین که دمایی بالاتر از 40 درجه دارد به زندگی خود ادامه می دهند؛ هرچند اطلاعات چندانی از تأثیرات ناشی از زهر این عقرب بر روی انسان وجود ندارد، اما برخی منابع غیر رسمی در مورد اثرات خفیف آن بر روی سلامت انسان گزارش داده اند؛ گفته می شود که این عقرب ها زهر نسبتاً کم خطری دارند اما چنگال های آن ها بسیار قوی است و می توانند با استفاده از آن ها جراحات بزرگی در پوست انسان ایجاد کنند.

 

 

نه) عقرب پنجه قرمز تانزانیایی

 

عقرب پنجه قرمز تانزانیایی یا همان عقرب پنجه قرمز، ساکن مناطق گرمسیر جنگل های بارانی آفریقا است؛ این عقرب که طول نمونه های بالغ آن تا 30 سانتیمتر نیز می رسد، از گونه عقرب هایی است که به زندگی در بسترهای مرطوب علاقه دارد؛ عقرب های پنجه قرمز رفتار تهاجمی ندارند به همین دلیل برخی افراد از این گونه خاص عقرب به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند؛ درد ناشی از نیش این عقرب با نیش زنبور قابل مقایسه است، با این وجود نباید این عقرب را دست کم بگیرید زیرا عقرب پنجه قرمز از جمله عقرب های خطرناک به شمار می رود و می تواند با انبرک های خود سبب ایجاد آسیب های پوستی در انسان شود.

 

هشت) عقرب امپراطور

 

عقرب امپراطور یکی از بزرگترین گونه های عقرب است، که در جنگل های بارانی غرب آفریقا سکونت دارد و تقریباً بین 6 تا 8 سال عمر می کند؛ این عقرب می تواند تا طول بالغ بر 20 سانتیمتر رشد کند، به همین دلیل در لیست بزرگترین عقرب های جهان نیز جای گرفته است.

بیان صادقانه در رابطه با زهر عقرب امپراطور این است که قدرت زهر این عقرب با جثه ترسناکش قابل مقایسه نیست؛ نیش این عقرب در ابتدا علائم متوسطی ایجاد می کند، با این وجود نیش عقرب امپراطور گاه چنان قدرتمند است که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک شدید در انسان گردد اما کشنده نیست؛ عقرب امپراطور شکارچی قدرتمندی است که برای شکار قربانی خود می تواند زمین را تا عمق دو متر حفر کند.

 

هفت) عقرب زرد برزیلی

 

عقرب زرد برزیلی یکی از کشنده ترین عقرب های جهان است که عمدتاً در برزیل زندگی می کند. با درنظر گرفتن سم بسیار خطرناک عقرب زرد، این گونه  به عنوان زهرآگین ترین عقرب برزیل شناخته می شود؛ به علاوه اینکه متابولیسم بدن عقرب زرد برزیلی بسیار پایین است به طوری که می تواند ماه ها بدون تغذیه زنده بماند؛ نیش این عقرب باعث آسیب دیدن سیستم عصبی مرکزی بدن می شود. همچنین آسیب عضله قلب، ورم ریوی، مشکلات تنفسی و شوک عصبی از سایر عوارض ناشی از زهر عقرب زرد برزیلی هستند.

 

 

شش) عقرب سیاه دم کلفت

 

عقرب های سیاه دم کلفت، درمناطقی از آمریکای جنوبی که دارای اقلیم خشک است زندگی می کنند، محتوای زهر آن ها از ترکیباتی بسیار خطرناک تشکیل شده است، که می تواند برای انسان کشنده باشد؛ دم این عقرب ها در مقایسه با سایر گونه های عقرب پهنای بسیار زیادی داردکه در حمله و نیش زدن ضخامت آن بیشتر می شود؛ این گونه خاص و خطرناک عقرب توانایی ویژه ای دارند و آن پرتاب کردن زهرشان حدوداً تا فاصله 1 متری است.

 

پنج) عقرب زرد دم پهن عربی

 

عقرب دم پهن عربی در نگاه اول، بسیار ترسناک و شبیه به یک هیولای واقعی به نظر می رسد، این عقرب که در دسته بندی زهرآلودترین و خطرناکترین عقرب های جهان قرار می گیرد، عمدتاً در بخش شمال آفریقا و خاورمیانه سکونت دارد؛ عقرب دم پهن عربی بدنی کاملا سیاه رنگ دارد اما انبرک های این عقرب کمی متمایل به قهوه ای دیده می شوند؛ در مورد ابعاد آن ها می توان گفت عقرب های دم پهن عربی می توانند تا طول 10 سانتیمتر رشد کنند. زهر موجود در نیش این عقرب بسیار خطرناک است و شامل انواعی از نوروتوکسین های بسیار قوی می باشد که سیستم عصبی را مورد تهاجم قرار می دهند.

 

چهار) عقرب دم پهن زرد رنگ

 

عقرب دم چاق زرد رنگ، یکی از خطرناک ترین عقرب های کویری می باشد که در بخش هایی از سومالی، شمال آمریکا، پاکستان و هند سکونت دارد. رفتار این عقرب ها به صورت ذاتی بسیار خشونت آمیز و تهاجمی است. همچنین این عقرب با نام آندروکتونوس آسترالیس که در زبان یونانی به معنی قاتل است نیز شناخته می شود.

 

زهر این نوع عقرب بسیار خطرناک است و می تواند جان بسیاری از موجودات را با خطر بیندازد. دم این گونه از عقرب ها به طرز شگفت انگیزی قوی است. ساختار چشم های این عقرب به صورت گنبدی شکل می باشد که به آن ها کمک می کند در طول مبارزه، دید بهتری داشته باشند؛ نکته مهم دیگر در رابطه با عقرب دم پهن زرد رنگ، مقاومت بالای آن ها می باشد؛ این عقرب ها حتی در برابر طوفان های بسیار گرم نیز ایستادگی می کنند؛ عقرب های دم پهن زرد رنگ برای مقاومت در برابر این طوفان ها خود را به شدت به تپه های شن و ماسه می چسبانند به گونه ای که نیروی لازم برای جدا کردن آن ها با نیروی لازم برای لایه برداری رنگ از روی فلزات برابری می کند.

 

سه) عقرب زرد فلسطینی یا استالکر مرگ

 

استالکر مرگ که با نام عقرب زرد فلسطینی نیز شناخته می شود، گونه ای عقرب است که در لیست خطرناکترین عقرب های جهان، یکی از رده های نخستین را به خود اختصاص داده است. طول بدن این عقرب به طور میانگین حدود 5.5 سانتیمتر می باشد؛ زهر این گونه از عقرب ها بسیار خطرناک بوده و درد شدیدی در فرد گزیده شده ایجاد می کند؛ البته مقدار زهری که در هر بار گزیدگی توسط این عقرب به قربانی تزریق می شود در حدی نیست که بتواند برای یک انسان بالغ کشنده باشد، اما همین مقدار زهر برای نوجوانانی که دارای سطح ایمنی پایینتر و قلب ضعیف تر هستند؛ می تواند خطر جانی به دنبال داشته باشند.

 

 

دو) عقرب پوست درختی آریزونا

 

عقرب پوست درختی آریزونا در مقایسه با دیگر گونه های عقرب، ظاهر ساده تری دارد، اما اگر زهر این عقرب با زهر سایر گونه ها مورد مقایسه قرار دهیم، خواهیم دید که ساختار این زهر بسیار پیچیده تر و در عین حال به شدت کشنده است؛ این عقرب ها بسیار کوچک هستند و طول آن ها تنها به 7 سانتیمتر می رسد و عمدتاً در بیابان های جنوب غربی ایالات متحده آمریکا سکونت دارند؛ درد ناشی از نیش این عقرب، با درد حاصل از برق گرفتگی برابری می کند و به شدت غیر قابل تحمل است؛ عوارض ناشی از زهر عقرب پوست درختی شامل مواردی نظیر تنگی نفس، فلج موقتی محل گزیده شده ،بی حسی و استفراغ می شود.

 

یک) عقرب قرمز هندی

 

عقرب قرمز هندی به عنوان خطرناک ترین عقرب شرق هند و سراسر جهان دسته بندی می شود؛ عقرب های هندی عمدتاً در بخش هایی از هند، پاکستان و سریلانکا زندگی می کنند؛ در مورد مشخصات ظاهری این عقرب ها می توان گفت طول آن ها ممکن است بین دو عدد 50 تا 90 میلیمتر متغیر باشد، همانطور که از نامشان هم پیداست معمولاً رنگ عقرب های قرمز هندی خیلی تیره نیست و به رنگ قهوه ای و قرمز روشن دیده می شوند.

 

ترکیبات موجود در زهر این عقرب، به شدت کشنده است و یک بار گزیدگی توسط عقرب هندی دوز کافی از زهر را که برای کشتن یک فرد بالغ کفایت می کند به بدن فرد گزیده شده تزریق می کند؛ برخی از عوارض حمله ی این عقرب شامل تعریق، تشنج عضلانی، ایست قلبی و بیهوشی می باشد.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: