ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


هرچه در مورد عقربها می شنوید باور نکنید

هر چه در مورد عقربها می شنوید باور نکنید

باورهای غلط درباره عقربها

 

هرچه که درباره عقربها می شنوید باور نکنید، زیرا برخی از شنیده ها تنها باورهای اشتباهی هستند که در رابطه با این موجودات ترسناک رواج یافته اند و هیچ پایه و اساس علمی ندارند؛ در این مقاله تعدادی از رایجترین باورهای غلط در رابطه با عقرب ها و حقایق آن ها آورده شده است.

 

عقرب ها موجودات کوچک ترسناکی هستند که در گروه بندپایان جای دارند. این بندپایان به واسطه داشتن نیش زهرآگین و پدیپالپ های قدرتمندشان، مزاحمان تمام عیاری برای انسان ها به شمار می روند و کسی نمی تواند این موضوع را انکارکند. با این حال، عقربها از برخی جهات موجوداتی جالب و گاه شگفت انگیز هستند.

 

اطلاعات غلطی که درباره زندگی عقرب ها در میان مردم رواج یافته است، منجر به داستان هایی غیر واقعی می شود که بسیاری از مردم آن ها را باور می کنند. ممکن است به نظر برسد که وجود این داستان های غیر واقعی درباره عقرب ها هیچ ضرری ندارند، اما در واقع چنین نیست. بسیاری از افراد هنگامی که در خانه خود با عقربها مواجه می شوند بر اساس این اطلاعات غیر واقعی دست به اقدام علیه آن ها می زنند؛ این کار می تواند به شدت خطرناک باشند و حتی جان آن ها را با خطر مواجه کند. بنابراین برای اینکه در برخورد با عقرب ها بتوانید قدم های صحیحی بردارید و از خود و خانواده تان در برابر خطرات ناشی از عقربها حفاظت کنید باید از حقایق زندگی این موجودات باخبر باشید.

 

اولین باور غلط: عقرب ها هم نیش می زنند هم گاز می گیرند.

 

تمامی گونه های عقرب، در انتهای دم خود دارای نیش بزرگی هستند. نیش عقرب ها نه تنها برای ترساندن و ایجاد درد در قربانی، بلکه برای تزریق زهر عقرب به بدن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نیش عقرب، مکانیسم دفاعی طبیعی این جانور در برابر خطرها می باشد اما از آنجایی که عقرب ها دندان ندارند، بنابراین نمی توانند کسی را گاز بگیرند.

 

عقرب ها پنجه های بزرگی به نام پدیپالپ در جلوی بدنشان دارند، ولی به ندرت از آن ها برای دفاع از خود استفاده می کنند. عقرب ها تنها با هدف ترساندن شکارچیان و فراری دادن آن ها، پدیپالپ هایشان را به شیوه ای تهدید آمیز تکان می دهند تا خطرناک به نظر برسند ولی احتمال اینکه از آن ها برای دفاع از خود و آسیب رساندن به دشمنانشان استفاده کنند بسیار کم است.

 

 

دومین باور غلط: نیش تمام عقربها کشنده است

 

هرچند دردی که در نتیجه نیش عقرب در بدن انسان ایجاد می شود می تواند شدید باشد اما احتمال اینکه یک فرد بالغ در اثر عقرب گزیدگی کشته شود بسیار ناچیز است. عقرب سیاه آریزونا که در ایالات متحده وجود دارد و عقرب قرمز هندی برخی از گونه های دارای زهر کشنده می باشند. در موارد عقرب گزیدگی، شناسایی نوع عقربی که توسط آن گزیده شده اید، می تواند به تسریع در پروسه درمان کمک کند.

 

از دیگر مواردی که نیش عقرب می تواند کشنده باشد وجود آلرژی نسبت به زهر عقرب است. اگر نسبت به زهر عقرب آلرژی داشته باشید و عقرب نیشتان بزند، به سرعت خواهید فهمید. نشانه های ناشی از حساسیت نسبت به زهر عقرب عبارتند از: تورم لب ها، کهیر، جوش و تنگی نفس؛در صورتی که پس از نیش عقرب دچار هر یک از این علائم شوید، باید سریعاً تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید.

 

سومین باور غلط: عقرب های بزرگتر، خطرناکتر هستند

 

سایز یک عقرب، با قدرت زهر آن عقرب یا خطری که می تواند ایجاد کند، ارتباطی ندارد. به عنوان مثال،خطرناکترین عقرب ایران، عقرب گادیم است که از لحاظ اندازه، جزو کوچکترین عقرب های ایران دسته بندی می شود.

 

چهارمین باور غلط: اثر نیش عقرب به روی پوست باقی می ماند

 

یکی از باورهای اشتباه در رابطه با عقرب ها، به اثر نیش این بندپایان به روی پوست برمی گردد. بسیاری از افراد بر این باورند که نیش عقرب مانند مار گزیدگی رد خاصی از خود بر جای می گذارد. به همین دلیل اغلب این افراد پس از گزیده شدن و ندیدن رد مورد نظر در محل گزیدگی، در تشخیص موجودی که آن ها را نیش زده دچار خطا می شوند. این افراد فکر می کنند هر چیزی به جز عقرب، می تواند آن ها را گزیده باشد.

 

 

یکی از مهمترین نشانه های نیش عقرب به جز درد شدید ناشی از آن، این است که نیش این جانور هیچ رد، اثر و جراحتی از خود بر جای نمی گذارد تنها چیزی که پس از نیش عقرب باقی می ماند احساس سوزش و درد شدید ناشی از ورود زهر به بدن خواهد بود.

 

پنجمین باور غلط: عقربها رفتار تهاجمی دارند

 

عقرب ها به خاطر ظاهر خشن و زمختشان همچنین به واسطه دردی که می توانند با نیش زدن ایجاد کنند، ترسناک و خطرناک به نظر می رسند. اما این جانوران برخلاف ظاهر خشونت باری که دارند، موجودات تهاجمی و خشن نیستند. در حقیقت، اکثر عقرب ها جانورانی منزوی هستند که دوست دارند دور از دید زندگی کنند و به همین دلیل از جمله جانوران شب کار می باشند.

 

عقرب ها تاجایی که بتوانند از انسان ها دوری می کنند زیرا می دانند که انسان ها تهدیدی جدی به شمار می آیند. یک عقرب فقط در حالتی که احساس خطر کند یا تهدید شود، حمله می کند. مثلاً اگر با قرار دادن دست خود در جایی که آنها وجود دارند، عقربها را غافلگیر کنید یا کفشی را بپوشید که درون آن مخفی شده اند، ممکن است مورد حمله آن ها قرار بگیرید.

 

عقرب ها موجودات زیرک و دارای ظاهری ترسناک می باشند که داستان های غیر واقعی زیادی درباره آن ها وجود دارد. دانستن حقیقت می تواند به شما کمک کند که بدانید واقعا با چه موجودی مواجه هستید، برای مقابله با این موجود به چه چیزی نیاز دارید و چگونه میخواهید مشکلات ناشی از عقربها را برطرف کنید.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: