ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


نشانه های وجود عقرب در خانه

نشانه های وجود عقرب در خانه چه هستند

اهمیت شناخت علائم وجود عقرب در خانه

 

اغلب اوقات با شروع فصول گرم سال، احتمال وجود عقرب در خانه نیز افزایش می یابد؛ در چنین مواقعی بسیاری از افراد به دنبال یافتن راه چاره ای برای از بین بردن عقرب های خانه خود می گردند تا از این طریق خود را از گزند و حمله عقرب ها در امان نگاه دارند.

 

هیچ فرقی ندارد که در کجای دنیا زندگی می کنیم، همه ما از آلودگی آفات به اندازه خود سهمی برده ایم؛ عقرب ها نیز جزء آفاتی هستند که سبب ایجاد مشکل و به هم زدن آسایش انسان ها می شوند.

 

اگر خودتان هم تا کنون با عقرب ها روبرو نشده باشید، حتماً کسی را می شناسید که حداقل یک بار در طول زندگیش، با مشکل عقرب مواجه شده باشد.

 

در حقیقت علت اینکه همه، عقرب ها را به عنوان جانورانی وحشتناک می شناسند، این است که عقرب ها مجهز به نیش هایی زهرآگین و سمی هستند.

 

سم موجود در نیش عقرب، می تواند عوارض شدیدی در انسان ها ایجاد کرده و به آن ها آسیب برساند؛ عمل نیش زدن، نوعی مکانیسم دفاعی است؛ عقرب ها از این مکانیسم، هم برای شکار و هم برای دفاع از خود در شرایط خطرناک، استفاده می کنند.

 

بهترین راه برای پیشگیری از خطرات ناشی از عقرب ها، شناخت علائم و نشانه های تهاجم این جانداران است؛ این کار از آن جهت دارای اهمیت است که به محض مشاهده اولین علائم هشدار دهنده در اطراف یا داخل خانه، می توانید اقدامات لازم برای از بین بردن عقرب ها را آغاز کنید.

 

از طرف دیگر، شناسایی علائم به پیدا کردن و از بین بردن عقرب های خطرناک، پیش از آنکه آن ها به شما و خانواده تان آسیب برسانند، کمک خواهد کرد.

 

 

در این مقاله، با برخی از علائمی که نشان دهنده وجود عقرب ها در خانه هستند، آشنا خواهید شد

 

یک. مناطق سایه دار خنک در خانه

 

اگرچه عقرب ها آب و هوای گرم را دوست دارند، اما ترجیح می دهند در مناطق سایه دار و خنک، مخفی شوند؛ هرچه مناطق سایه دار بیشتری در خانه تان وجود داشته باشد، احتمال حضور این آفات ترسناک نیز در خانه تان بیشتر می شود.

 

دو. درخت مرکبات در اطراف خانه، ریسک وجود عقرب در خانه را افزایش می دهد

 

حقیقت تلخی که درباره عقرب ها وجود دارد این است که، آن ها جاندارانی بسیار متنوع هستند؛ گونه های مختلفی از عقرب وجود دارد که قادرند در شرایط اقلیمی متفاوت، زندگی کنند؛ این مسئله سبب می شود که از شمال تا جنوب و از شرق به غرب، احتمال تهاجم عقرب در هر شهر و استانی وجود داشته باشد.

 

به عنوان مثال: یکی از انواع عقرب های خطرناک، عقرب پوست درختی است؛ این عقرب که معمولاً در محیط های مرطوب و تاریک زندگی می کند به شدت جذب درختان مرکبات می شود.

بنابراین، اگر در حیاط یا در نزدیکی خانه شما درخت مرکبات وجود دارد، یا اگر در نزدیکی باغ مرکبات زندگی می کنید، مراقب باشید، زیرا احتمال اینکه با یکی از این عقرب ها مواجه شوید بسیار زیاد است.

 

سه. مواجهه قبلی با عقرب

 

عقرب ها طبیعتاً موجوداتی قلمرو طلب هستند؛ این بدان معناست که، اگر در گذشته در داخل یا اطراف خانه خود با عقرب روبرو شده اید، احتمال اینکه دوباره با یکی دیگر از آن ها مواجه شوید، بسیار بالا است. علت این رویداد آن است که، عقرب ها به ندرت محیطی را که در آن ساکن و راحت هستند، ترک می کنند.

 

چهار. افزایش غیر معمول در جمعیت حشرات مساویست با وجود عقرب در خانه

 

یکی دیگر از پیش نشانگر های تهاجم عقرب به خانه ها، افزایش بیش از حد جمعیت حشرات و آفات خانگی است. حشرات نظیر سوسک، جیرجیرک، ملخ و ... منابع غذایی بی بدیلی برای عقرب ها به شمار می روند؛ پس اگر جمعیت این حشرات در خانه شما افزایش یابد، احتمال اینکه عقرب ها نیز برای صرف غذا جذب خانه تان شوند، دور از انتظار نیست.

 

 

این تازه اول ماجرا است، زیرا همانطور که گفتیم عقرب ها دوست ندارند به همین راحتی جایی را که پر از منابع غذایی است، ترک کنند.

 

اما نگران نباشید زیرا این اتفاق وحشتناک قابل پیشگیری است؛ برای این منظور تنها کافی است از افزایش جمعیت حشرات در خانه خود جلوگیری کنید.

 

وجود چه مواردی احتمال آلودگی عقرب را در خانه افزایش می دهد؟

 

درست مانند سایر آفات خانگی، مواردی وجود دارد که می تواند منجر به افزایش احتمال هجوم عقرب ها به خانه شود، برخی از این موارد عبارتند از:

 

یک. تجمع و باقی ماندن طولانی مدت زباله ها در اطراف خانه

 

دو . درز و شکاف های موجود در دیوار، سفال های شیروانی و سایر نقاط خانه

 

سه. استفاده از کودهای با منشاء آلی، نظیر کود های حیوانی در باغچه و گلدان های موجود در حیاط

 

چهار. زیر و اطراف سنگ بستر، اغلب محیط مناسبی برای زندگی عقرب هاست؛ در صورتی که به هر دلیلی کف یا دیوارهای جانبی خانه ای در نزدیکی سنگ بستر قرار بگیرد، به احتمال زیاد عقرب ها میهمان آن خانه می شوند.

 

پنج. وجود الوارهای قدیمی در حیاط یا اطراف خانه، یکی دیگر از مواردی است که عقرب ها را به سمت خانه شما می کشاند؛ پس اگر دوست ندارید میزبان عقرب ها باشید، هرچه زودتر از شر این الوارها خلاص شوید.

 

شش. آجرها یا سایر مصالح ساختمانی باقی مانده در گوشه و کنار خانه نیز می تواند مأمنی برای پناه دادن به عقرب ها باشد.

 

هفت. زباله های آلی با منشاء گیاهی مانند برگ ها و پوست درختان

 

هشت. جعبه هایی که برای نگهداری وسایل در انبارها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نه. کفش و لباس های خاکی

 

ده. درز و شکاف های اطراف روشنایی های سقفی و دیواری، از دیگر روزنه های نفوذ عقرب ها هستند.

 

یازده. کانال های کولر و دریچه های تهویه موجود در دیوارها

 

دوازده. زیرزمین و پارکینگ یا هر منطقه دیگری از خانه، که آلوده به حشرات باشد

 

با از بین بردن هر یک از این موارد، می توانید احتمال تهاجم عقرب ها به خانه تان را کاهش دهید.

 

 

چطور می توانیم به وجود آلودگی عقرب در خانه پی برد؟

 

اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید و ماهانه بیش از یک عقرب در حوالی خانه خود مشاهده می کنید، یا در صورتی که هم عقرب های بالغ، و هم نوزاد آن ها را در محیط زندگی خود می بینید، به احتمال زیاد در نزدیکی یا داخل خانه خود، آلودگی فعال عقرب دارید؛ همچنین احتمال دارد لانه اصلی این عقرب ها بیرون خانه باشد، اما برای یافتن آب و غذا به داخل آن نفوذ کرده باشند.

 

دلیل نفوذ عقرب ها به خانه هر چه که باشد، نکته مهم در چنین شرایطی این است که، با استفاده از روش های خانگی یا شیمیایی، هر چه سریعتر این آفات مخوف را از محل زندگی خود بیرون کنید.

 

همچنین، باید برای جلوگیری از نفوذ مجدد عقرب ها، خانه خود را عاری از وجود کوچکترین درز و ترک نمایید؛ در هنگام مبارزه با تهاجم عقرب ها، نکات ایمنی را حتماً رعایت کنید، زیرا نیش عقرب علاوه بر دردناک بودن، فوق العاده خطرناک است.

 

به همین دلیل در صورتی که در محل زندگی خود با تهاجم عقرب ها مواجه هستید، بهتر است برای کنترل این آفات، از سموم حرفه ای و استاندارد کشنده و دافع عقرب، استفاده کنید.

 

زیرا استفاده از سموم قوی و تخصصی از بین برنده عقرب، شانس شما را برای رهایی از این آفات خطرناک، به شدت افزایش داده و شما را به صورت قطعی و همیشگی از شر عقرب ها نجات می دهد.

 

سم عقرب کش فوق العاده قوی اسکورپیان.آی آر، در از بین بردن آفت عقرب، بی رقیب است.

 

به محض استفاده از سم عقرب کش قوی در خانه، می توانید با خیالی آسوده و بدون ترس از وجود عقرب، به زندگی خود ادامه دهید؛ چراکه به زودی خانه شما عاری از این آفات خطرناک، خواهد شد.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: