ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


شکارچیان عقرب

شکارچیان طبیعی عقرب ها

شکارچیان طبیعی عقرب ها

عقرب ها قابلیت سازگاری با محیط زیست وسیعی را دارند، شکارچیان عقرب ها می توانند متفاوت باشند. عقرب ها درطول روز مخفی می شوند و در طول شب به دنبال غذا می روند. عقرب ها قربانیانشان را به وسیله زهرشان فلج می کنند. عقرب ها می توانند تا بیش از  5 سال زندگی کنند، البته برخی گونه های شناخته شده می توانند تا 15 سال عمر داشته باشند. همچنین آن ها تحت نور فرابنفش خواهند درخشید.

 

برخی از عقرب ها سمی بوده و بقیه آن ها سم کشنده ای ندارند اما از نیششان برای دفاع از خود استفاده می کنند. اگر شما قصد دارید که یکی از آن ها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنید، حتما با متخصصان صحبت کنید تا یک نوع غیر سمی آن را بگیرید. عقرب ها هرگز گاز نمیگیرند، آن ها نیش می زنند و این همان راهی است که زهر را به بدن دشمنانشان وارد می شود.

 

انواع مختلفی از حیوانات هستند که از عقرب ها تغذیه می کنند. جوندگانی مانند موش ها بخش بزرگی از آن ها هستند. مارها، مارمولک ها و بزمجه ها نیز مثال های دیگری از شکارچیان عقرب ها می باشند.

 

 

بعضی اوقات عقرب ها حتی همدیگر را نیز می خورند. این اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که خود را بدون غذا و یا در حال تهدید ببینند. همچنین ملخ ها نیز عقرب ها را می خورند. انسان ها نیز به عنوان شکارچیان عقرب ها شناخته می شوند.

 

عقرب ها همچنین مارمولک ها و مارها را نیز می خورند، اما آن ها بزرگتر از آن هستند که عقرب ها بتوانند آن ها را راحت بخورند. آن ها می توانند به راحتی زیر سنگ ها و حفره ها مخفی شوند. برخی گونه های خاص عقرب ها می توانند از دیوار ها و پرده ها نیز بالا بروند برخی افراد که در مناطق مستعد و عقرب خیز زندگی می کنند.

 

تهدید های طبیعی برای عقرب ها 

 

عقرب ها در زیستگاه خود شکارچیان قهاری هستند، اما آن ها به عنوان طعمه ای برای دیگر موجودات نیز شناخته می شوند. هر روزه خطرات بسیاری وجود دارد که عقرب ها ممکن است با آن ها برخورد داشته باشند.

 

عقرب ها طبق غریزه طبیعی خود از خطرات می گریزند و در پناهگاه هایی تاریک در درز و شکاف ها پنهان می شوند. عقرب ها به صورتی خستگی ناپذیر برای بقاء خود میجنگند. نیش قدرتمند عقرب ها ارزشمند ترین سلاح آن ها در مبارزه می باشد اما برای مبارزه با توانایی های برخی از شکارچیانشان کافی نیست.

 

در ادامه مثال هایی از رایج ترین شکارچیان عقرب ها را نام می بریم

 

رایج ترین شکارچیان عقرب ها در طبیعت

 

یک. میمون پوزه دراز (هایپراستاید)

 

میمون پوزه دراز یک پستاندار آرام است که جرئت مقابله با حیوانات خطرناک را ندارد، اما برخلاف این قضیه، این حیوانات از گونه های متعدد عقرب ها، حتی گونه های سمی آن ها تغذیه می کنند. میمون های پوزه دراز با سرعت و دقت به حرکات عقرب ها توجه می کنند و سپس در یک فرصت مناسب به عقرب ها هجوم می آورند این میمون ها در شکار عقرب ها تبحر ویژه ای دارند.

 

دو. جغد ها (استریجیدای)

 

قدرت جغد ها در شکار کردن نیز قابل توجه است. آن ها پرندگانی بی سروصدا، سریع و بسیار دقیق هستند. بعضی اوقات آن ها نیاز ندارند که با این موجودات کوچک مبارزه کنند؛ آن ها فقط برای لحظه ای مناسب صبر می کنند تا مستقیماً آن ها را با منقار قدرتمندشان شکار کنند.

 

سه. رتیل ها (ترافوساید)

 

اگرچه رتیل ها و عقرب ها هر دو در طبقه عنکبوتیان قرار می گیرند، اما با هم دشمن هستند. هردوی آن ها سمی، دارای موهای حساس و هشت پا می باشند. اما رتیل ها نسبت به عقرب ها بزرگ تر هستند در نتیجه قدرت آن ها بیشتر است.

 

چهار. خدنگ (سوریکاتا سوریکاتا)

 

این حیوانات اجتماعی که از گربه سانان هستند، برخوردی دوستانه با انسان دارند و شکارچیان قهار عقرب ها هستند. آن ها هیچ ترسی برای به دام انداختن عقرب ها ندارند، آن ها فقط حرکات عقرب ها را مشاهده می کنند و در اولین برخورد با پوزه هایشان به آن ها در وهله اول حمله می کنند آن ها مقاومت بسیاری در مقابل سم گونه های مختلفی از عقرب و سایر گونه های نیش دار مانند مارهای سمی دارند.

 

میمون های دارای سن بالاتر، تکنیک های گیر انداختن عقرب ها را به میمون های جوان یاد می دهند، چراکه با اینکه عقرب ها حیوانات کوچک تری هستند اما به این معنا نیست که هدف راحتی هستند.

 

 

پنج. پرنده نوک شاخ زمینی جنوبی

این پرنده نادر ساکن آفریقاست و دارای منقاری بزرگ و پوست اطراف سر و صورت و گلوی آن قرمز رنگ می باشند و شکارچیانی قدرتمند برای عقرب ها به شمار می آیند. آن ها به وسیله منقارشان قدرت تحرک را از عقرب ها می گیرند. در اولین فرصتی که دیگر هیچ مقاومتی از عقرب مشاهده نکردند بدون هیچ مشکلی آن را قورت می دهند.

 

شش. انسان ها

 

اسنان ها برای تمام گونه های حیوانی در کره زمین خطر محسوب می شوند، در نتیجه نمی توانیم از انسان در این لیست صرف نظر کنیم.

 

ما زیستگاه طبیعی آن ها را به دلایل ساختن بناهای شهری از بین می بریم و به صورت خودکار وقتی آن ها به سمت فضای زندگی ما هجوم می آورند آن ها را از بین می بریم.

 

همچنین، عقرب ها به عنوان غذای انسان ها در برخی کشورها استفاده می شوند. فروشگاه های غذای چینی آن ها را به عنوان خوراک هایی که سریع آماده می شوند سرو می کنند.

 

هفت. دیگر شکارچیان عقرب ها

 

مارمولک ها (یا بزمجه ها)، ملخ ها و هزارپا ها نیز موجوداتی هستند که می توانند برای برخی گونه های عقرب خطرناک باشند.

 

مصونیت موش های ملخ خوار در مقابل عقرب ها

 

برخی حیوانات وجود دارند که در مقابل زهر عقرب های سمی مقاوم بوده و واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند؛ برخی موش ها که به موش های ملخ خوار شهرت دارند زمانی که توسط عقرب گزیده شوند، به صورت طبیعی بدن آن ها سم و درد ناشی از نیش عقرب را خنثی کرده و واکنشی نسبت به آن نشان نمی دهند.

 

اندازه بدن این نوع موش ها بین 10 تا 12 سانتیمتر است جثه کوچک آن ها باعث می شود که این موش ها چند دقیقه بعد از نیش های مکرر عقرب بمیرند با این حال شرایط بدن این موش ها به آن ها اجازه می دهد بدون اثر نیش عقرب بر سیستم عصبی موش ها و عدم ایجاد فلج، عقرب را بخورد.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: