ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


زهر عقرب، مرگ یا حیات؟

زهر عقرب زندگی می بخشد یا زندگی می گیرد

‌موارد استفاده زهر عقرب

 

در جهانی که هر چیزی می تواند به اعتیاد تبدیل شود، محققان، پیوسته در تلاش برای یافتن مسکن هایی هستند که اعتیادآور نباشند؛ پزشکان اغلب اوقات برای یافتن چاره ای برای انواع بیماری ها یا یافتن دارویی جدید، بدون ترس از اینکه ممکن است غیر متعارف و به نظر برسد، به طبیعت متوسل می شوند؛ یکی از این موارد، استفاده از زهر جانواران مختلفی از جمله زهر عقرب ها در تولید داروهایی برای انواع بیماری ها و ضایعات ایجاد شده در انسان ها می باشد.

 

استفاده های پزشکی از سم عقرب

 

زهر عقرب ماده ای است که اخیراً آزمایشات زیادی بر روی آن انجام شده است؛ هدف از این آزمایشات کشف فواید احتمالی زهر‌ عقرب‌ و استفاده از آن برای موارد پزشکی می باشد؛ چرا که به نظر می رسد زهر عقرب، چیزی فراتر از مکانیسم دفاعی خطرناک برای این موجود بندپا به همراه داشته باشد.

 

با وجودی که تحقیقات اخیر بر روی سم عقرب به کندی پیش می رود ولی چندین احتمال پزشکی وجود دارد؛ اولین مورد از احتمالات، این است که سم عقرب می تواند روزی برای درمان بیماری لوپوس و آرتریت روماتوئیدی استفاده شود. موارد دیگری که در حال بررسی است، استفاده از زهر عقرب ها برای کمک عوارض بیماری در برخی از بیماران مبتلا به MS و سرطان می باشد؛ از طرفی در رابطه با خواص زهر عقرب در افرادی که پیوند قلب داشته اند نیز، تحقیقات زیادی در حال انجام شدن است.

 

زهر عقرب برای شماری از رشته ها و زمینه های پزشکی مثل تحقیقات درباره سرطان نیز به کار می رود. محققان دریافته اند که ترکیبات طبیعی موجود در زهر عقرب می تواند به عنوان مسکن مورد استفاده قرار گیرد. به علاوه، زهر عقرب می تواند به پیشگیری از پس زدن اعضای پیوند شده در بیماران پیوندی هم کمک کند.

 

 

خواص اثبات شده زهر عقرب

 

به نقل از منابع تحقیقاتی جهان، 5 فایده مرتبط با سلامتی در زهر عقرب وجود دارد که توسط محققان کشف شده است.

 

یک. استفاده از زهر عقرب برای تسکین درد

 

محققان، روی ترکیبات طبیعی موجود در زهر عقرب ها بررسی های جامعی انجام داده اند. یکی از این تحقیقات بررسی خاصیت زهر عقرب در تسکین درد است. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که زهر عقرب دارای ترکیباتی است که در تسکین درد به طور فعالانه ای عمل می کنند؛ امید است که این یافته ها در نهایت منجر به کشف داروهای جدید برای انسان ها شود.

 

دو. خواص زهر عقرب در آشکار کردن سلول های سرطانی

 

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که یک نیش دردناک عقرب شاید در آینده ای نه چندان دور بتواند به درمان سرطان نیز کمک کند. محققان مراکز تحقیقاتی معتبر در زمینه سرطان شناسی و داروسازی نوعی روش برای رنگ آمیزی و مشخص سازی تومورهای سرطانی موجود در درون بدن ابداع کرده اند. در این روش از مولکول های فلوئورسنتی که به سموم طبیعی نظیر زهر‌ عقرب‌ می چسبند، استفاده می شود. این مولکول خود را به سلول های سرطانی می چسباند و این سلول ها را به طور مؤثر و واضحی، آشکار و درخشان می کنند.

 

این روش که تحت آزمایش های بالینی و کلینیکی بسیاری قرار گرفته است، به پزشکان اجازه می دهد که محل دقیق تومورهای موجود در بدن را تشخیص داده و سرعت رشد این توده های سرطانی را به شکل دقیق تری تخمین بزنند؛ همچنین استفاده از این روش، علاوه بر اینکه به پزشک کمک می کند طی جراحی بافت سرطانی را به طور کامل از بدن بیمار خارج کند، از آسیب های احتمالی که ممکن است حین عمل جراحی به بافت های سالم وارد شود نیز جلوگیری می کند.

 

سه . کمک به جلوگیری از پس زدن بافت های پیوندی

 

زهر عقرب، چه از نوع طبیعی باشد یا از نوع سنتتیک آن، می تواند به عنوان داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مورد استفاده قرار بگیرد. داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی برای افرادی که به تازگی پیوند عضو شده اند تجویز می شود. این داروها از پس زدن بافت پیوندی توسط بیمار جلوگیری می کند.

 

سرکوب کننده های سیستم ایمنی اغلب منجر به عوارض جانبی شدید در بیماران می شوند؛ بنابراین تولید گونه جدیدی از این داروها که از زهر عقرب به عنوان ماده مؤثر آن ها استفاده شده است می تواند در کاهش این عوارض مفید واقع شود.

 

چهار. درمان بیماری آرتریت به کمک زهر عقرب

 

همانطور که اشاره شد زهر عقرب می تواند به عنوان یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که بیماری آرتریت یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می کند، بنابراین مهار سیستم ایمنی می تواند به کاهش عوارض ناشی از بیماری آرتریت در افراد کمک کند. تحقیقات نشان داده است که سم عقرب می تواند از کاهش تراکم استخوان جلوگیری کند و از این نظر زهر عقرب ماده ای مفید برای درمان شرایطی چون روماتیسمی و یا آرتریت روماتوئیدی و استئوآرتریت است.

 

 

آزمایشاتی که در سال 2011 به روی یک بیمار مذکر 71ساله مبتلا به آرتیریت انجام گرفت نشان داد که اگر این فرد حداقل یک بار در هر ماه توسط یک عقرب گزیده شود روند سیر آرتریت در او به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

 

پنج. جلوگیری و پیشگیری از مالاریا

 

شاید بعید به نظر برسد که زهر‌ عقرب‌ خواصی داشته باشد که برای مبارزه علیه بیماری مالاریا موثر واقع شوند اما این موضوع واقعیت دارد. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2011 در این زمینه انجام گرفت، یک محقق نوعی قارچ انگلی را که روی یکی از ترکیبات موجود در زهر‌ عقرب‌ بارگذاری شده بود، برای مبارزه با انگل مالاریا مورد استفاده قرار داد؛ در مراحل بعدی این تحقیق برای افزایش میزان اثربخشی، در قارچ بارگذاری شده بر روی زهر عقرب، اصلاحات و تغییراتی انجام گرفت سپس مجدداً برای درمان انگل عامل مالاریا که در پشه وجود دارد مورد استفاده قرار داده شد.

 

آیا سم عقرب می تواند اعتیاد آور باشد؟

 

مردم برخی نقاط جهان به ویژه چینی ها اعتقاد دارند زهر عقرب می تواند سبب وابستگی یا اعتیاد افراد شود. این موضوع از آنجایی آغاز شد که یک مرد چینی ادعا کرد که به خوردن عقرب های زنده اعتیاد یافته است. این فرد طی 30 سال اخیر عمرش بیش از 10 هزار عدد عقرب را زنده زنده خورده بود. ماجرای عقرب خوردن این مرد از وقتی آغاز شد که یک عقرب او را گزید و فرد از روی عصبانیت عقرب را گاز زد و خورد؛ پس از آن این مرد هرگز نتوانست از خوردن عقرب‌ ها دست بردارد. این موجوادت در نظر این مرد بسیار خوشمزه هستند و حتی اگر هنگام خورده شدن نیشش هم بزنند، این نیش ها دیگر بر روی او تاثیری ندارد. پزشکان این کشور اعتقاد دارند که هم اکنون این فرد به سم عقرب‌ ها معتاد شده است.

 

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: