ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


دفع عقرب ها از خانه

دفع عقرب ها از خانه

راه حل هایی برای دفع عقرب ها

 

عقرب ها همانطور که می دانید موجوداتی کوچک اما سرسخت هستند. آن ها عمدتاً در آب و هوای گرم زندگی می کنند. تحمل آن ها بسیار بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می کنید و همین دفع عقرب ها را در خانه نسبت به سایر آفات بسیار سخت تر می کند. برای از بین بردن ساده و سریع آن ها چه اقداماتی می توان انجام داد؟

 

خوب بهتر است که هر وسیله و سلاحی که برای از بین بردن آن ها آماده کرده اید را کنار بگذارید. زیرا حتی بمب اتمی هم نتوانست آن ها را از بین ببرد ولی اگر به روندی که در این مقاله گفته می شود عمل کنید می توانید آن ها را از خانه بیرون کنید.

 

یک. زیستگاه ها یا محل های سکونت عقرب ها را تمیز نگه دارید

 

یکی از بهترین محل ها برای زندگی و تولید مثل عقرب ها در مناطق شهری، حیاط خانه و باغچه است. این یک انتخاب هوشمندانه به نظر می رسد زیرا عقرب ها با قرار گرفتن در حیاط هم به تغذیه بیشتری دسترسی دارند و هم راحت تر می توانند در گوشه و کنار حیاط یا باغچه پنهان شوند.

 

 

به محض اینکه شروع به تمیز و مرتب کردن حیاط می کنید ممکن است یک یا تعدادی عقرب ببینید که در زیر کود و برگ یا برخی از وسایلی که در گوشه خانه برای زمان هرس گیاهان و کوددهی از آن ها استفاده می کنید، پنهان شده اند. این تعداد دوبرابر خواهد شد اگر تنه درخت یا گیاهان و علف هایی که بدون توجه رها شده اند را کنار بزنید.

 

دو. برای دفع عقرب، منابع غذایی عقرب ها را از بین ببرید

 

ابزار و وسایلی که در حیاط وجود دارد و پناهگاه خوبی برای عقرب ها است را از میان بردارید. شما باید اکوسیستم کوچکی که آنجا شکل گرفته است را بر هم بزنید، به ویژه اگر شما از مواد گیاهی در حال پوسیدن خلاص شوید، که تمام حشرات را به خود جذب می کنند، حشراتی که غذای اصلی عقرب ها محسوب می شوند.

 

سعی کنید که وجود حشرات و مگس ها را در داخل و اطراف خانه به حداقل برسانید. جمع آوری درست و مناسب زباله ها، موجود نبودن مواد غذایی، استفاده از حشره کش ها برای دور کردن حشرات و مهم تر از همه تمیز نگهداشتن خانه می تواند به شما در دفع عقرب از خانه کمک کند.

 

عقرب ها می توانند متابولیسم بدنشان را به حدی پایین بیاورند که فقط نیاز به یک وعده غذایی در سال داشته باشند. اگرچه دور کردن مواد غذایی از دسترس آن ها یک کار مهم و اساسی است ولی احتمالاً باید با یک روش سخت تر و اساسی تر همراه شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

سه. همه نشتی ها و چکه ها را تعمیر کنید

 

باید محیط مناسب و دلخواه عقرب ها را از بین ببرید. رطوبت را هم در داخل و هم در بیرون خانه تا حد ممکن به حداقل برسانید.

 

بر کسی پوشیده نیست که وجود آب و رطوبت و نشتی، باعث جذب انواع حشرات و در رأس آن ها عقرب ها خواهد شد، به ویژه اگر شما در مناطق کم باران و خشک زندگی می کنید.

 

مطمئن شوید که لوله کشی و تأسیسات آب ساختمان، هیچ نشتی و چکه ای ندارد و در قسمت های مهم و حساس، رطوبتی ایجاد نمی شود. طبق گزارش هایی که از عقرب گزیدگی انسان ها در دسترس است حملات و تهاجم این خزندگان خطرناک اغلب در آشپزخانه و حمام اتفاق می افتد، جایی که احتمال دسترسی برای آن ها نسبت به سایر قسمت های خانه، بیشتر خواهد بود.

 

چهار. تمام شکاف ها و منافذ خانه را درزگیری کنید

 

خانه را برای عدم ورود عقرب ها غیرقابل نفوذ کنید. مهم است که به خاطر داشته باشید عقرب ها و عنکیوتیان دیگر، با وجود اینکه پوسته های خارجی سختی دارند ولی می توانند خود را در هر فضای کوچکی جای دهند و از منافذ و شکاف های باریک عبور کنند.

 

زاموسقه یا مواد درزگیر دیگری تهیه کنید و خانه را به بهترین شکل درزگیری کنید. همه چیز و همه جا از آستانه درب ها تا تهویه هوا و شکاف های کوچک روی دیوار تا سقف، همه و همه باید درزگیری شوند.

 

پنج. با اشعه فرابنفش عقرب ها را شکار کنید

 

اگر قصد ریشه کن کردن عقرب ها را دارید و می خواهید تمام آن ها را در حیاط یا داخل خانه از بین ببرید و نمی خواهید زمان زیادی به دنبال محل اختفای آن ها بگردید بهتر است تا شب و تاریک شدن هوا صبر کنید سپس با یک چراغ ماوراء بنفش برای پیدا کردن آن ها اقدام کنید. عقرب ها در نور ماوراء بنفش به رنگ سبزآبی روشن و درخشان در می آیند و این رنگ که کاملاً در شب مشخص است به شما در پیدا کردن و دفع آسان عقرب ها کمک می کند.

 

 

شش. از سموم مخصوص دفع عقرب استفاده کنید

 

یک راه حل ساده و متداول برای دور نگه داشتن عقرب ها، استفاده از سموم عقرب کش تخصصی است. این سموم مواد شیمیایی فعالی دارند و تمام عقرب ها و حشرات دیگری را که از خانه و یا حیاط عبور می کنند را می کشد و از بین می برد.

 

سموم عقرب کش از نظر قدرت و همچنین روش استفاده متفاوت هستند. برخی از این سموم را نمی توان در محیط داخلی خانه استفاده کرد ولی برخی دیگر هم در محیط داخلی قابل استفاده هستند و هم در محیط های خارجی خانه و در حیاط به کار می روند. میزان استفاده از سم نیز به میزات تهاجم عقرب ها بستگی دارد.

 

هنگام استفاده از حشره کش ها و سموم، موارد زیر را رعایت کنید

 

از تجهیزات ایمنی مناسبی استفاده کنید: عینک ایمنی، دستکش پلاستیکی، چکمه پلاستیکی و لباس آستین بلند و شلوار های ساق بلند استفاده کرده و بدن خود را به طور کامل بپوشانید. تماس پوست خود را با سموم به حداقل برسانید.

 

دستورالعمل های موجود بر روی برند سمی که انتخاب کرده اید را به دقت بخوانید، از روی توضیحات مربوط به رقیق سازی و اندازه گیری، به سرعت و بدون دقت عبور نکنید؛ هم برای ایمنی بیشتر و هم تهیه مقدار موثر بر آن تمام تجهیزات و لباس هایتان را پس از استفاده از سم، تمیز نمایید تا پخش سموم در خانه را به حداقل برسانید.

 

به طور کلی، آفت کش ها و حشره کش ها، چه طبیعی و چه شیمیایی، بر عقرب ها بسیار مؤثر هستند ولی سمپاشی باید به طور منظم و با فاصله زمانی انجام شود.

 

هفت. از خاک دیاتومه استفاده کنید

مشابه آفت کش ها و حشره کش ها، یکی از متداول ترین روش های دور کردن آفات از خانه، استفاده از خاک دیاتومه است.

 

گفته می شود، خاک دیاتومه نسبت به برخی حشره کش ها بهتر عمل می کنند و این روش از کشتن عقرب ها با ابزار کاربردی تر و آسان تر است.

 

وقتی که بدن عقرب ها به این ماده آغشته شد و این ماده تمام بدن آن ها را پوشاند، این ماده به آرامی شروع به دهیدراته کردن بدن عقرب ها می کند و از بیرون به داخل، شروع به از بین بردن آن ها می کند.

 

 

اگر به دنبال راه سریعتر و قویتری برای دفع عقرب ها هستید، باید همه جای خانه را به دقت بگردید و بررسی نمایید و یا حداقل خاک دیاتومه را با سم ترکیب کنید. خاک دیاتومه همچنین اگر به طور منظم در محل مورد نظر استفاده شود می تواند به عنوان یک دفع کننده استفاده شود.

 

هشت. روی عقرب ها بوریک اسید بپاشید

 

بوریک اسید یک ماده پودری می باشد و اثر کشندگی آن بیشتر از خاک دیاتومه است و به سرعت روی عقرب ها اثر می کند.

 

بوریک اسید می تواند برای انسان و حیوانات خانگی کمی خطرناکتر از خاک دیاتومه و یا روش های دیگر باشد، بنابراین مهم است که هنگام استفاده از آن و تعیین محل مناسب برای قرار دادن آن احتیاط بیشتری به خرج دهید.

 

به طور کلی توصیه شده است که بوریک اسید را در قسمت های خلوت تر، شکاف ها و ورودی هایی که دسترسی به آن ها مشکل است، استفاده نمایید و اگر اسید بوریک را برای استفاده مجدد نگه می دارید، آن را در جایی قرار دهید که کاملاً دور از دسترس کودکان باشد.

 

نه. از تله های چسبی برای دفع عقرب استفاده کنید

 

برای دور کردن عقرب ها به صورت دائمی، تله های چسبی می توانند کمک بزرگی باشند البته این روش عقرب ها یا عنکبوتیان دیگر را مستقیماً نمی کشد و پس از اینکه آن ها به تله افتادند این وظیفه شماست که آن ها را بکشید. اما این تله ها، ورود هر موجودی به خانه شما را متوقف خواهد نمود.

 

بهتر است که این تله های چسبی را در مناطقی که مستعد حضور عقرب ها است، کنار شکاف ها و فضاهای دیوار و غیره استفاده کنید. عقرب ها و عنکبوت ها اغلب به گوشه ها تمایل دارند، پس معمولاً روش عاقلانه این است که چند تله چسبی را در گوشه های دیوارو زیر مبلمان قرار دهید.

 

ده. از اسانس ها برای دفع عقرب ها استفاده کنید

 

اگرچه عقرب ها چشم های زیادی دارند، ولی بینایی آن ها بسیار ضعیف است آن ها به جمع آوری اطلاعات از محیط به وسیله ترکیبی از لرزش ها و بوها تمایل دارند که از این نظر آسیب پذیر هستند.

 

به چند علت، این موجودات هشت پا از بوی گیاه اسطوخودوس و یا سایر اسانسها نفرت دارند که این موضوع، شانس بزرگی برای شما ایجاد می کند تا همزمان با پخش کردن بویی خوشایند در حیاط خانه، عقرب ها را نیز از آنجا دور نمایید.

 

 

در همین راستا، عقرب ها همچنین واکنش هایی منفی نسبت به جوهر نمک و اسانس چوب سرو و بوی آن دارند و این مواد و بوی آن ها، عقرب ها را دور می کند. دلیل این موضوع معلوم و مشخص نیست، ولی این مواد در دفع عقرب ها مؤثر هستند.

 

از این مواد طبیعی، رایحه مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را در چند قسمت از خانه پخش کنید شاید فقط چنین کار کوچکی برای شما لازم است تا در این جنگ برنده شوید.

 

یازده. از عادات عقرب ها به نفع خود استفاده نمایید

 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد عقرب ها عاشق سازه ها و وسایل قدیمی هستند تا زیر آن ها پناه بگیرند، پس چرا از این قضیه به نفع خود استفاده نکنیم؟ یک پارچه ضخیم را مرطوب کرده و آن را بیرون از خانه به مدت یک یا دو روز قرار دهید تا عقرب ها به آن جذب شوند. سپس با هر روشی که برای شما راحت تر است، عقرب ها را از بین ببرید.

 

اگر در خانه تان یک عقرب شناسایی کردید یا پیدا کردید ولی شجاعت لازم برای دور کردن آن با پا یا هر ابزار دیگری را ندارید، می توانید از وسایلی مثل انبرک، یا انبر مخصوص ذغال استفاده کنید تا آن را با ایمنی بردارید و از خانه خارج نمایید. استفاده از جارو برقی هم گاهی مناسب است.

 

روش هوشمندانه دیگر این است که نوار چسب را به اطراف انتهای دسته جارو یا برس بپیچید و با این روش عقرب را بردارید. اگرچه این روش، روشی اقتصادی و بسیار نامتعارف است، ولی این مزیت را دارد که عقرب به آن می چسبد و هنگامی که حرکت می کنید، عقرب تکان نمی خورد و این حالت بهتر از این است که نیش خود را به صورت ترسناکی به سمت شما نشانه برود.

 

پس از ریشه کن کردن عقرب ها، بهتر است همچنان مراقب باشید تا دوباره مورد تهاجم این موجودات ترسناک و خطرناک قرار نگیرید.

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: