ریشه کنی عقرب ها تخصص ماست


بزرگترین عقرب های جهان

شناخت بزرگترین عقرب های جهان

بزرگترین عقرب های جهان در کجا زندگی می کنند؟

 

عقرب ها به دلیل شکل متمایز خود با دم خمیده دارای نیش در پشت، به راحتی از سایر انواع موجودات قابل شناسایی هستند. آنها جزو خانواده عنکبوتیان بوده و هشت پا دارند. این موجودات با حدود 2000 گونه مختلف در سراسر جهان پراکنده هستند و در همه قاره ها به جز قطب جنوب یافت می شوند. اگرچه این موجودات گونه ای بسیار سازگار هستند و می توانند در بیشتر محیط ها زندگی کنند، اما زیستگاه ترجیحی آنها همچنان بیابان است. اکثر عقرب ها بسیار کوچک هستند، با طول متوسط 6 سانتی متر (2 اینچ)، اما برخی از گونه ها وجود دارند که استثنا بوده و طولی بسیار بیشتر از مقدار میانگین دارند. در ادامه به معرفی بزرگترین عقرب های جهان می پردازیم.

 

شماره 10: عقرب مرگ استالکر (Deathstalker)

 

اولین مورد از بزرگترین عقرب های جهان در لیست ما، عقرب مرگ استالکر است. این نوع عقرب گاها با نام عقرب زرد نیز شناخته می شود، که طول آن می تواند به حدود 4 اینچ برسد. عقرب مرگ استالکر معمولاً در مناطق بیابانی شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و بخش‌هایی از هند یافت می‌شود و به رنگ زرد روشن است (به همین دلیل نام دیگر آن عقرب زرد می باشد). این نوع عقرب به سمی ترین عقرب در جهان معروف است زیرا نیش سریع و برق آسای آن نوروتوکسین های بسیار قوی تولید می کند. با این حال، علیرغم نام وحشتناک آن، به طور کلی نیش این عقرب فقط برای افراد مسن و کودکان کشنده است. بیشتر بزرگسالان سالم گزیده شده توسط این موجود تنها درد و بی حسی زیادی را در ناحیه آسیب دیده تجربه می کنند.

 

شماره 9: از معروف ترین و بزرگترین عقرب های دنیا؛ عقرب پوست فلوریدا (Florida Bark Scorpion)

 

عقرب پوست فلوریدا یا عقرب پوست درختی، کمی بزرگتر از عقرب مرگ استالکر است که حداکثر طول آن می تواند به 4.7 اینچ برسد. این نوع عقرب همچنین به عنوان عقرب پوست قهوه ای یا عقرب پوست باریک نیز شناخته می شود. معمولاً در بخش هایی از آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی از جمله فلوریدا، مکزیک، اکوادور و جامائیکا زندگی می کند و در کامرون و جزایر قناری نیز یافت می شود. عقرب پوست فلوریدا به رنگ قهوه ای روشن است. پاهای کم رنگ تری دارد و دارای خطوط زرد در پشت خود است.

 

 

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع عقرب ها دوست دارند در پوست درختان و همچنین زیر صخره ها زندگی کنند. آنها در این مکان ها کمین کرده و معمولاً برای شکار حشرات کوچک طول شب را می گذرانند. اگرچه آنها خود شکارچیان خوبی هستند، اما خود شکار رتیل می شوند، حتی زمانی که از نیش برای دفاع از خود استفاده می کنند.

 

شماره 8: عقرب جنگلی ویتنام (Vietnam Forest Scorpion)

 

عقرب‌های جنگلی ویتنام کاملاً سیاه رنگ هستند و می‌توانند تا 4.7 اینچ طول داشته باشند. آن‌ها که در ویتنام، لائوس و اطراف آن یافت می‌شوند، یک مکان جنگلی مرطوب را برای زندگی ترجیح می‌دهند تا بتوانند در کف جنگل زیر برگ‌ها و کنده‌ها پنهان شوند و منتظر طعمه باشند. اگرچه آنها مانند همه عقرب‌های دیگر گوشتخوار هستند، اما عقرب‌های جنگلی ویتنام در مورد آنچه که می‌خورند خیلی سخت نمی گیرند. چرا که آنها به دلیل خوردن عقرب‌های دیگر در صورت سرگردانی در مسیرشان شناخته شده اند و اغلب واکنش‌های بسیار تهاجمی از خود نشان می‌دهند. علیرغم تمایلات خشونت آمیز آنها، زهر این نوع عقرب برای درمان افرادی که عفونت هایی مانند ذات الریه دارند، استفاده می شود. در ویتنام، زهر عقرب جنگلی هم خورده می شود و هم به عنوان یک عنصر در فرمولاسیون شراب استفاده می گردد.

 

شماره 7: عقرب پنجه قرمز تانزانیا (Vietnam Forest Scorpion)

 

عقرب پنجه قرمز تانزانیایی بدنی سیاه رنگ و پنجه هایی به رنگ تقریبا قرمز دارد. اندازه این نوع از عقرب ها تا 5 اینچ می رسد. آنها عقرب های کاملاً بزرگی هستند که در صورت مزاحمت می توانند نسبتاً تهاجمی باشند. اگرچه در مقایسه با گونه های دیگر فقط یک سم خفیف تولید می کنند. عقرب پنجه قرمز تانزانیا زندگی در زیر صخره ها و کنده ها را ترجیح می دهد و در جنگل های بارانی تانزانیا یافت می شود.

 

 

شماره 6: عقرب دم چاق ترانسوال (Transvaal Fat-Tailed Scorpion)

 

عقرب دم چاق ترانسوال که گاها عقرب دم ضخیم آفریقای جنوبی نیز نامیده می شود، گونه ای متمایز از سایر عقرب هاست که به دلیل دم بسیار ضخیم خود، به راحتی قابل تشخیص است. رنگ این نوع عقرب قهوه ای تیره است و می تواند تا حدود 5.5 اینچ طول داشته باشد. آنها زیستگاه های بیابانی را برای زندگی ترجیح می دهند که معمولاً در زیر صخره ها یافت می شود. عقرب های دم چاق ترانسوال در بخش هایی از آفریقا از جمله زیمبابوه، بوتسوانا، موزامبیک، سوازیلند و آفریقای جنوبی پراکنده هستند. این نوع عقرب به عنوان یکی از سمی ترین عقرب های آفریقا شناخته می شود و طیف وسیعی از حشرات، عنکبوت ها، خزندگان و دوزیستان را می خورد.

 

شماره 5: عقرب جنگلی مالزی (Malaysian Forest Scorpion)

 

عقرب جنگلی مالزی کاملا سیاه است و طول آن می تواند به حدود 6.3 اینچ برسد. این نوع عقرب که عمدتاً در جنگل‌های استوایی مالزی، ویتنام و تایلند یافت می‌شود، اغلب جهت زندگی در زمین یا زیر کنده‌ها لانه حفر می‌کند. اگرچه آنها اغلب حشراتی مانند جیرجیرک و گاهی اوقات حتی موش می خورند، اما عقرب جنگلی مالزی قادر است در دوره هایی که غذا کمیاب است به مدت طولانی بدون غذا زندگی کند. با این حال، هنگامی که آنها با غذا روبرو می شوند، شکارچیانی توانا هستند و اگر احساس خطر کنند با نیش خود واکنش تهاجمی نشان می دهند.

 

 

شماره 4: عقرب کرک دار غول پیکر (Giant Hairy Scorpion)

 

این عقرب‌ که با نام‌های عقرب کرک دار صحرایی غول‌پیکر و عقرب کرک دار آریزونا نیز شناخته می‌شوند، بزرگترین عقرب‌های آمریکای شمالی هستند که طول آنها اغلب به 6.7 اینچ می‌رسد. عقرب کرک دار غول پیکر در مناطق بیابانی آریزونا، کالیفرنیا، یوتا و نوادا گسترده است. آنها رنگ مشخصی دارند، معمولاً پشت سبز و دارای پاهای زرد رنگ هستند. این نوع عقرب ها نام خود را از موهایی که روی دم و پاهای خود دارند گرفته اند. عقرب های کرک دار غول پیکر به دلیل جثه بزرگی که دارند، شکارچیان فوق العاده خوبی هستند. آنها اغلب از مارها و مارمولک ها و حتی هزارپاهای غول پیکر بیابانی که در آریزونا یافت می شوند، تغذیه می کنند.

 

شماره 3: عقرب امپراتور (Emperor Scorpion)

 

عقرب امپراطور اسکورپیون عقرب عظیم الجثه ای است که طول آن به 7.9 اینچ می رسد. عقرب امپراتور که بومی آفریقای غربی است، جنگل های بارانی را برای زندگی ترجیح می دهد. اگرچه اغلب با عقرب جنگلی مالزی و عقرب پنجه قرمز تانزانیایی به دلیل ظاهر مشکی مشابه و پنجه های قرمز رنگ اشتباه گرفته می شود، اما این نوع عقرب بسیار بزرگتر از هر دوی این گونه هاست. با این حال، علیرغم اندازه آنها، این نوع عقرب ها در واقع یک گونه کاملا مطیع هستند که تهاجمی عمل نمی کنند و فقط سم ملایمی دارند. این ویژگی آنها را تبدیل به یک حیوان خانگی عجیب و غریب محبوب می کند!

 

 

شماره 2: بزرگترین عقرب آفریقا؛ عقرب سنگی (Rock Scorpion)

 

عقرب سنگی در آفریقای جنوبی یافت می شود و همانطور که از نامش پیداست روی صخره ها زندگی می کند. اندازه این نوع عقرب به طول 8.25 اینچ می رسد و در جایگاه دوم بزرگترین عقرب های جهان قرار دارد. گاهی اوقات به این نوع عقرب، عقرب صخره ای تخت نیز می گویند زیرا بدنی صاف دارد که به آن اجازه می دهد تا در فضاهای کوچک بین سنگ ها فشرده شود. عقرب های سنگی رنگ قهوه ای تیره با برآمدگی های روشن تری در پشت خود دارند. دم آنها بسیار نازک تر از عقرب های دیگر است که تشخیص آنها را آسان می کند. علیرغم اندازه بزرگ این نوع عقرب ها، سم آنها نسبتاً ضعیف است و به نیش زنبور عسل مانند می شود.

 

شماره 1: بزرگترین عقرب جهان؛ عقرب جنگلی غول پیکر (Giant Forest Scorpion)

 

بزرگترین عقرب جهان عقرب جنگلی غول پیکر با طول 9.1 اینچ و وزن حدود 2 اونس است. این عقرب ها که در سراسر جنگل‌های بارانی آسیا، به‌ویژه هند و سریلانکا گسترده شده‌اند، سیاه یا گاهی قهوه‌ای تیره هستند و طیف وسیعی از حشرات، مارمولک‌ها، خزندگان و سایر عقرب‌ها را می‌خورند. علیرغم اندازه چشمگیرشان، سم ضعیفی دارند و خطرناک یا تهاجمی نیستند و تنها زمانی که در معرض تهدید هستند از نیش خود به عنوان آخرین راه چاره استفاده می کنند. عقرب های غول پیکر جنگلی حیواناتی بسیار منزوی هستند و تنها زمانی که در حال جفت گیری باشد با عقرب دیگری می مانند.

 

 

 

سم عقرب کش پیگانیک

سم عقرب کش پیگانیک - خرید کنید


سفارش سم از طریق: